tirsdag 21. mai 2013

Kjøkkenhage - Første forsøk

For første gang skal jeg prøve meg på en kjøkkenhage. Tanken er tenkt mange ganger, men det var dette med å ha grønne fingre, da...

Vi har lenge hatt 'Fredagspizza' her i huset, hvor ungene har laget hver sin pizza. Når de får legge ingrediensene på helt selv, er det mye lettere å spise dem etterpå så vi slipper unna mye pirking i maten. Nå er håpet at grønnsakene også skal være lettere å spise når ungene får være med ut i hagen og høste inn...

Kjøkkenhagen er av typen helt enkel. Gressmatten ble spadd ut, og barkduk lagt i bunn. Oppå kom tre trillebårlass med kompostjord fra kompostbingen vår, blandet med tre poser plantejord fra hagesenteret. Rundt er en (ja jeg vet, alt for dyr) ramme ferdigkjøpt fra hagesenteret.

Jeg har sådd en pose gressløk, men har også handlet inn så jeg kan så reddiker, vårløk, gulrot og squash.

To be continued...










3 kommentarer:

  1. Jippi! Vi har nettopp satt ut våre urter i drivhuset, tror de koser seg i varmen :)

    SvarSlett
  2. Så flott!
    Gleder meg til å høste.
    Hvordan kunne mine døtre bli så grønne?

    SvarSlett