torsdag 17. juni 2010

Hvem vinner?!?

I helgen er det prinsessebryllup i Sverige, men fotball-VM går for fulle mugger i Sør-Afrika.



Jeg er vokst opp med å beundre de svenske prinsessene. De er jo omtrentlig på min alder, og Kronprinsessan har alltid hatt en større stjerne hoss meg. Det er jo oftest Madde som får oppmerksomheten, men Victoria er jo så flott, smart og interessert. Jada, det er sikkert Madde også, men hun virker veldig barnslig i forhold?! Nei, kanskje jeg bare liker Victoria best på grunn av navnet? Veldig flott navn! Hehe...

Fotball-VM er en stor folkefest som engasjerer en hel verden et par uker hvert fjerde år. Årets utgave er interessant på flere måter.

-Fotball-VM er i et Afrikansk land, nemlig Sør-Afrika
-Den største stjernen/ profilen er en trener
-Og bare for å nevne en tredje ting, så må jo dissa trompetliknende greiene nevnes...



For meg er det flere som skuffer. Spesielt skuffet er jeg vel etter kampen til Spania igår. For et merkelig valg med det lagoppsettet fra start. Var det det som skulle felle Spania? Nei, jeg tror at uansett hvilket lag de hadde stillt med så hadde de tapt. De så ut som noen arrogante drittunger der de daffet rundt. Som om de trodde at Sveits aldri kunne slå dem... Og når vi snakker om arrogant. Kong Arrogant må jo være Ronaldo. Blæh! Men nå vil jeg ikke bare surve. Må skryte litt også, og da er det bare rett og rimelig å starte med Tyskland. Et fantastisk velfungerende lag. De spillte som sammensveisede kompiser, delte på ansvaret, og bygget ikke opp under en eller to stjerner. De har skjønt det! Full rulle, mye rullering på ballen, presise pasninger, og et helt lag som dundrer oppover motstanders banehalvdel.

Men selv om Tyskland har startet best som lag, kommer jeg ikke utenom å nevne den ene spilleren som virkelig har kommet best igang. Det er jo mange som spiller bra, men det er nå engang sånn at det er ofte spissen vi legger merke til. Han som dunker ballen i mål, gang på gang, og det er vel ingen overraskelse at min favoritt akkurat nå da er toppscoreren hittil, Diego Forlàn.

Hva er din favoritt? Det svenske kongehuset eller Fotball-VM, og om det er sistnevnte... -Hvem er dine favoritter?

Her er det nok Fotball-VM som vinner ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar